Google+

söndag 16 februari 2014

Säsongens första åk...

... men eventuellt inte det sista. Idag arrangerade vi andra deltävlingen i vår familjeklassiker, som vi kör för andra året. Förra året avslutade vi familjeklassikern med skidåkningen, men i år ligger vi lite efter med tävlingarna. Detta var som sagt den andra deltävlingen, den första var simning och den körde vi i somras.

Tävlingen genomfördes på Östersunds skidstadion och distansen var knappt 6 km, två varv på elljusslingan. Det var kanske inte nån våldsam distans, men det räckte ganska bra för mig. Det var första åket den här säsongen. Jag stakade mig runt på vilja och någon slags grundkondition. Svärfar Sten tog hem segern men jag lyckades knipa andraplatsen vilket jag är nöjd med. Bästa insats stod ändå min dotter Maj för som åkte några svängar fram och tillbaka innan hon avslutade med att köra hela 800 m slingan helt på egen hand. Hon var riktigt nöjd och tyckte att det var jättekul att träna!

Efter genomförd skidtävling bjöds det på middag hemma hos oss. Det blev någon slags fläskfilé-gratäng med pasta. Väldigt gott, om jag får säga det själv.

Nu ser jag fram emot våren och sommaren och de två sista tävlingarna, cykling och löpning. Men närmast ska jag lägga mig i soffan och slappa.

Dagens glada gäng!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar