Google+

torsdag 16 oktober 2014

Vinterdäck, träning och trams!

Jag varnar redan nu för ett ganska spretigt och osammanhängande inlägg. Det blir lite av varje alltså. Lite prylsnack, lite träning och lite trams, i okronologisk ordning.

Först och främst. I morse var det -4 grader när jag hoppade på cykeln. Som tur var hade jag bytt till de nya vinterdäcken igår. Jag har alltså krängt på ett par 30-622-däck på räserns hjul, så nu ska jag försöka cykla på den i vinter. Det återstår att se hur det går när det blir snöigt. Det var lite trångt att få däcket förbi bromsoken, men det gick. Väl på plats var det ganska lagom med utrymme. För den som undrar så är det alltså däck av modellen Schwalbe Active Winter 30-622.

Däckad och klar

Fram. Jag vet att cykeln är skitig! Get over it!

Bak.
Sen har jag tränat. Idag tränade jag ben, rygg och mage. Idag var det väldans jobbigt att köra benpress. Vet inte vad som var fel, men jag har väl kanske nåt skit kvar i kroppen. Jag blev trött i benen och orkade inte så mycket som tidigare. Dagens pass var alltså inte det bästa. Passet i tisdags däremot var ett bra pass. Lite bänkpress till exempel. Det såg ut så här:



Sen vill jag avsluta med lite tramsgnäll. Gymmet har haft lite problem med musikanläggningen ett tag. Det är ett obemannat gym så musiken styrs på distans på nåt fiffigt sätt. Nu har det varit tyst ett tag, musiken har var "ur funktion". Vanligtvis brukar jag ha lurar så det berör inte mig. I dag glömde jag lurarna, I dag hade de ordnat så att det spelades radio. De hade däremot inte ställt in mottagningen så bra. Jag fick snällt försöka träna till det här (skruva upp volymen):



I morgon ska jag ta med lurarna! Ha en bra dag!

2 kommentarer :

  1. Var har du köpt den??????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du menar däcken tror jag att jag köpte dem på www.Bike24.de!

      Radera